Lowongan Kerja PT Petrosea Tbk Terbaru Mei 2023
Lowongan Kerja PT Petrosea Tbk Terbaru Mei 2023 - Petrosea adalah perusahaan multi-disiplin yang bergerak di bidang kontrak pertambangan, rekayasa, pengadaan & konstruksi serta jasa minyak & gas bumi yang berkomitmen penuh untuk mengedepankan aspek ESG sebagai kontinuitas dari strategi keberlanjutan Perusahaan. Dengan jejak langkah selama lebih dari 50 tahun, keunggulan kami adalah pada kemampuan untuk menyediakan jasa pertambangan terpadu pit-to-port, kemampuan rekayasa, pengadaan & konstruksi yang terintegrasi serta jasa logistik, dengan selalu berkomitmen penuh terhadap penerapan keselamatan, kesehatan kerja & lingkungan, manajemen mutu dan integritas bisnis.
Pada tahun 2019, Petrosea diseleksi oleh World Economic Forum sebagai satu-satunya perusahaan tambang dan satu satunya perusahaan milik Indonesia yang masuk ke dalam Global Lighthouse Network berkat kesuksesan kami dalam mengimplementasikan teknologi Industri 4.0. Didirikan pada tahun 1972, Petrosea berkomitmen untuk menjalankan prinsip-prinsip tata kelola perusahaan yang baik dan telah mengadopsi praktik tata kelola untuk memastikan bahwa fungsi Manajemen dan seluruh elemen pendukung lainnya berjalan secara efektif sebagai perusahaan terbuka. (www.petrosea.com)
Lihat Juga : Lowongan Kerja SMA/SMK
Lowongan Kerja PT Petrosea Tbk Terbaru Mei 2023
Saat ini, PT Petrosea Tbk sedang membuka kesempatan berkarir bagi para putra putri generasi penerus bangsa yang memiliki semangat dan komitmen yang tinggi dalam bekerja serta memenuhi syarat untuk menempati 2 (Dua) posisi yang dibuka. Berikut informasi selengkapnya.
1. Senior Accountant
Responsibilities :
- Monitor day to day FNA Operations for projects especially with respect to Revenue estimates (Induding Production Data), Major Subcontractor and Supplier Cost, A/R collection/status, Contingency Risks and Opportunities, other costs.
- Invoicing management indudes variation claim monitoring, rise and fall biling and ensuring all has been claimed and submitted to Client as per Contract terms, and monitor the cash payment receipt of invoices from Client.
- Identity financial aspect In contractual clauses (e.g financial Implications of damages, biling, other related to financial dauses) in the contract and provide new concept, approach or feedback.
- Monitor for completion of FNA requirements for new project account set up.
- Maintain and actively Implement SHE programs and responsibility (involve identify, mitigate and monitor SHE risk), including SHE Management System to ensure the effectiveness of the programs conform to official standard, requirements and procedure applied and to confirm the execution of the SHE responsibility meet the intended outcome.
Requirements :
- Min. 5 years experiences as Accountant, attention to detail and accuracy essential
- Overtime might be required to meet report deadines
- Good computer skill, minimum Intermediate Level on Microsoft Excel Familiar with Accounting System, I-Connect, Xpress Applications, Success Factor SAP
- Strong analytical thinking and ability to communicate with all levels
- Fluent in English, both spoken and written
- Has min. 3 year working at remote are at EPC/Mining co
- Certification for relevant skill must be provided
- Excellent knowledge of construction accounting system and financial procedure
- Good math and has Spreadsheet skil
2. Document Controller
Responsibilities :
- Monitor the implementation of document control procedures to ensure all documents circulations are conform to company's procedures.
- Prepare and maintain all documents/drawings in the Quality Document Management System in order to ensure all Engineering documentations are well managed.
- Proficiently operate at least one of common civil structure software
- Conduct physical distribution of documents and receipt of transmittals to ensure all documents are distributed in timely manner.
- Maintain and actively Implement programs and responsibility (involve identify, mitigate and monitor risk), including Management System to ensure the effectiveness of the programs conform to official standard, requirements and procedure applied and to confirm the execution of the Responsibility meet the intended outcome.
Requirements :
- Min. 3 years experiences as document controller. Able to used computer program : Excel, Xpress, SAP Success Factor, HCSS, HEXAGON and good in EDMS
- Willing to work on flexible hours to accommodate job requirements Detail oriented
- Has an experience in EPC project
- Good reporting and presentation skill
- Good communication and interpersonal skill
- Fluent in English, both spoken and written
Dapatkan informasi lowongan kerja setiap hari melalui LinkedIn, Follow
Cara Pendaftaran :
Bagi yang berminat untuk bergabung dan berkontribusi dengan PT Petrosea Tbk dan telah memenuhi kualifikasi yang disebutkan diatas, silakan memperhatikan tata cara pendaftaran dibawah ini.
- Pelamar mengirimkan CV ke Email : Awakmas.recruitment.group@petrosea.com dengan Subjek : Posisi yang dilamar
- Pendaftaran dibuka sampai dengan tanggal 05 Mei 2023
- Informasi lebih lanjut, hubungi WA 0821 9381 9877
- PT Petrosea Tbk tidak pernah meminta pelamar atau kandidat untuk menggunakan layanan agen perjalanan khusus untuk mengatur transportasi & akomodasi, serta pembayaran apa pun selama proses rekrutmen.